10 روش براي طراحي با استفاده از نوشته روي عکس ( قسمت دوم )
نوشته شده توسط : گرگ سفید

4. استفاده از تصاوير تار

يکي از ساده ترين ابزار هايي که مي توانيد در مبحث ادغام تصاوير و نوشته در طراحي سايت از آن استفاده کنيد، قابليت تار کردن قسمت يا بخش کلي تصوير است. استفاده از مقداري تاري در پس زمينه تصوير با استفاده از ابزارهايي مانند فتوشاپ، مي‌تواند کمک کند تا نوشته شما خود را به صورت برجسته نشان دهد. استفاده از تصاوير تار همچنين مي تواند توجه کاربران را به مفهوم کلي طراحي سايت شما جلب کند. در وب سايت Wallmob، استفاده از تصاوير تار باعث شده است تا محصول حقيقي خود را به صورت برجسته نشان دهد و نوشته استفاده شده، توجه کاربران را به سوي خود و محصول وب‌سايت جمع کند.

5. نوشته را درون يک جعبه قرار دهيد

هنگامي که تصاوير، شامل مقادر زيادي از رنگ ها و تفاوت بين بخش هاي روشن و تيره است، قرار دادن متن در چهارچوبي متفاوت از تصوير، مي تواند آن را از ساير بخش هاي طراحي سايت متمايز کند.

شکلي خاص انتخاب کنيم

براي مثال، استفاده از مثلث و دايره در قسمت تصاوير مي‌تواند هم خواني مناسبي با کلمات و تصوير استفاده شده در طراحي سايت داشته باشد. سپس به دنبال رنگ مناسب براي چارچوب نوشته خود باشيد که بتواند تضاد مناسبي با اين تصاوير و نوشته مورد نظر داشته باشد. بهتر است از چارچوبي استفاده کنيد که بتواند در عين نشان دادن متن استفاده شده، تصوير مورد نظر را نيز به صورت برجسته در طراحي سايت مورد نمايش قرار دهد.

6. افزودن نوشته به تصوير پس زمينه

يکي از بهترين روش ها براي استفاده از تصاوير و نوشته به صورت همزمان، قرار دادن نوشته در قسمت پس زمينه طراحي سايت است. اين روش، بسيار بيشتر از قرار دادن نوشته در قسمت پيش زمينه طراحي سايت عمل مي کند.

معمولاً، اکثر پس زمينه ها داراي زمينه اي ساده است که اين امر باعث مي شود بتوان نوشته هاي مورد نظر را به راحتي بر روي آن ها قرار داد تا خود را به خوبي در طراحي سايت نشان دهند. پس زمينه ها معمولا داراي رنگي خاص هستند، که اين مورد باعث مي شود بتوان نوشته هاي مورد نظر را در مکان مناسبي در تصوير قرار داد تا خوانايي آن به طور چشمگيري افزايش پيدا کند و و هدف و مقصود طراحي سايت مورد نظر به راحتي به کاربران منتقل شود.

در صورت استفاده از اين روش، نتيجه نهايي، ظاهري ساده و جذاب پيدا مي کند که نيازمند استفاده از روش هاي پيچيده تغييرات بر روي عکس اصلي نيست. همان طور که مشاهده مي کنيد، طراحي سايتCaitlin Wicker از افکت هاي متنوع و جذاب براي تصوير پس زمينه خود استفاده کرده است تا بتواند نوشته خود را به خوبي نمايش دهد و در عين حال عمق مورد نظر را به تصوير اضافه کند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/101/





:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: